Política de privacitat

 

General Optica, SA ha redactat la política de privacitat següent per informar-te del tractament de dades que fa (i) quan sol·licites algun servei o compres algun producte a la seva xarxa de botigues o (ii) accedeixes a la pàgina web https://www.generaloptica.es/ca/ (d’ara endavant, el “web”), que gestiona aquesta companyia.

La simple navegació pel web no implica que es recullin ni que es tractin les teves dades personals, sens perjudici del que es disposa a la nostra Política de cookies, que et recomanem que llegeixis atentament.

Si completes algun dels formularis, et subscrius a la newsletter o et registres com a client, recollirem determinades dades personals amb la finalitat principal d’atendre la teva petició o consulta, o de facilitar-te el servei que ens demanis.   

Recorda que si vols consultar algun dubte o demanar informació addicional, et pots posar en contacte amb el nostre delegat o delegada de protecció de dades o Data Protection Officer en qualsevol moment, a través dels mitjans que s’indiquen a l’apartat corresponent.

Data de l’última actualització: 4 d’agost de 2023

Qui és el responsable del tractament de les dades?    

General Optica, SA (“General Optica”), amb domicili a la ctra. de l’Hospitalet, núm. 147, Cityparc, edif. Amsterdam, Cornellà de Llobregat (08940 Barcelona), societat que gestiona una xarxa de botigues pròpies i franquícies, líder en el mercat òptic espanyol.

A General Optica treballem per oferir-te el millor servei en qualsevol de les nostres botigues, franquícies o en les visites que ens facis on-line. Per fer-ho, disposem d’una base de dades única, de la qual són responsables General Optica i les botigues franquiciades, amb dades com el teu historial de vendes o graduacions, per poder-te oferir sempre una atenció personalitzada, sigui quina sigui la manera de posar-te en contacte amb nosaltres.             

Has de tenir en compte que les botigues franquiciades són persones jurídiques independents de General Optica. Cada un dels responsables té obligacions diferents:

  • General Optica s’ha encarregat de desenvolupar la infraestructura tècnica a través de la qual es gestiona la base de dades comuna. També és la responsable última d’atendre l’exercici de drets i de fer les modificacions que corresponguin en aquesta base de dades.
  • Les franquícies recullen dades de clients i possibles clients que visiten els seus locals i accedeixen a la base de dades comuna, en la mesura que resulta estrictament necessari per atendre un client.

A més, cada franquícia pot disposar de fitxers propis (per exemple, un fitxer relatiu a comptabilitat, facturació, vigilància de seguretat...), tractat amb les seves pròpies aplicacions i sota la seva exclusiva responsabilitat.

Si visites una botiga franquiciada de la xarxa de General Optica, rebràs informació sobre el nom complet de la persona jurídica, diferent de General Optica, que tractarà les teves dades personals.         

 

 

Delegat de protecció de dades (Data Protection Officer o DPO)

General Optica ha nomenat un DPO amb el qual pots contactar a través d’aquests mitjans:

  • Per e-mail a l’adreça següent: [email protected]
  • Per correu postal a: ctra. de l’Hospitalet, núm. 147, Cityparc, edif. Amsterdam, Cornellà de Llobregat (08940 Barcelona).

El nostre DPO està a la teva disposició per atendre qualsevol consulta o dubte que tinguis relacionat amb aquesta política de privacitat o amb el tractament de les dades personals per part de General Optica.

El nostre DPO exerceix les seves funcions de manera independent i sense rebre instruccions de General Optica o les seves franquícies. Per això, també pots presentar reclamacions al DPO en cas que consideris que els teus drets no s’han atès correctament o que estem fent servir les dades d’una manera inapropiada.

Quina mena de dades tractem?

Les dades que recollim depenen del servei o producte que ens demanis i de la manera en què contactis amb nosaltres.           

  • Si crees un compte d’usuari a la nostra pàgina web, tractarem el teu nom d’usuari i informació relativa a les accions i accessos que facis a l’àrea de clients.
  • En cas que facis una compra a General Optica, et demanarem dades identificatives i de contacte com ara el nom, cognoms, e-mail, usuari (per a una compra on-line), adreça, etc., com també dades relatives al pagament. Aquestes dades les farem servir, per exemple, per avisar-te de la data de lliurament de la comanda, per confirmar-te una cita o per emetre una factura.
  • En cas que no siguis client nostre, recollirem les dades estrictament necessàries per poder donar resposta a la petició o sol·licitud d’informació que demanis.
  • Tractarem dades de salut quan siguin necessàries per prestar un servei relacionat amb la salut visual o auditiva.
  • De vegades, et demanarem que ens facilitis dades relatives a les teves aficions, gustos, hàbits o entorn familiar. Aquestes dades gairebé sempre són opcionals (tret que tinguin alguna rellevància per avaluar la salut visual o auditiva). Quan les recollim de manera opcional, les fem servir per adreçar-te promocions adequades al teu perfil.

 

Per a què fem servir les teves dades? Quina és la causa que en legitima el tractament?

Fem servir les teves dades amb la finalitat principal de gestionar la prestació d’un servei que ens has sol·licitat o de vendre’t el producte que ens demanes. Aquest tractament està legitimat (i) en l’existència d’una relació contractual o precontractual que mantenim amb tu i (ii) en la necessitat de tractar informació relacionada amb la teva salut per dur a terme la prestació sanitària que requereixes.  

Així, podem fer servir les teves dades per:

  • Gestionar la compra o el servei que ens sol·licites. Això inclou accions com ara: emetre’t una factura, graduar-te la visió, encarregar-te unes lents a mida, etc.
  • Atendre les garanties dels productes que adquireixes a les botigues de la xarxa General Optica.
  • Facilitar-te l’accés a la secció de clients de la nostra pàgina web.
  • Enviar-te confirmacions de comandes, avisos de recollida de comandes o confirmacions de cites.

A més de tot això, hi ha una sèrie de tractaments que només duem a terme si hi has prestat consentiment:              

  • Elaborar perfils senzills de les teves aficions, gustos i hàbits de compra. De vegades, per elaborar perfils recorrem a anàlisis i informacions de tercers (informació estadística i sociodemogràfica d’origen públic facilitada per entitats acreditades legalment, com ara característiques demogràfiques corresponents al teu codi postal).
  • Enviar-te ofertes especials, descomptes i promocions que et puguin interessar.
  • Enviar-te la nostra newsletter (només l’enviem a qui ens demana aquest servei).

El consentiment el prestes sempre de manera activa, a través de la Declaració de consentiment que trobaràs al nostre web o que et lliuraran en una botiga (normalment, et demanarem que signis per prestar consentiment en un dispositiu electrònic; pots obtenir una còpia del document signat demanant-la al personal de la botiga).              

Si ens visites en alguna de les nostres botigues i sol·licites determinats serveis relacionats amb la salut auditiva i visual, rebràs informació del professional sanitari que t’atengui i hauràs de signar una autorització prèvia (consentiment mèdic informat) per als productes següents: lents de contacte, audiòfons i pròtesis oculars.

El consentiment mèdic informat és una autorització per sotmetre’t o rebre el servei o l’atenció sanitària requerits, no una autorització per tractar les dades personals. No ho confonguis amb el consentiment que sol·licitem per fer accions promocionals i enviar ofertes comercials. El consentiment mèdic informat no es pot prestar a través del nostre web.

 

Productes específics

Clientes Privilege - Els clients que tenen la nostra targeta Privilege es beneficien de condicions especials i per atendre-les de vegades necessitem tractar informació addicional.        

Tractem les dades dels clients Privilege per gestionar la prestació dels serveis especials que s’ofereixen dins de les condicions d’ús de la targeta (https://www.generaloptica.es/media/pdf/condicions_programa_privilege_cat.pdf). Entre aquestes condicions s’inclouen ofertes especials i l’obtenció de xecs de descompte. Com a client Privilege, has de tenir en compte que només rebràs informació sobre aquestes ofertes i descomptes per SMS, e-mail o altres mitjans si hi has donat el consentiment. En cas contrari, continuaràs tenint els mateixos avantatges, però hauràs de consultar directament a la botiga l’aplicació de condicions especials i descomptes.

La contractació de la targeta Privilege es pot fer tant en botigues com a través del nostre web.         

Targeta regal - Si has adquirit una targeta regal tractarem les teves dades personals (nom, correu electrònic i dades bancàries) per gestionar-ne la compra. El tractament de les dades personals està legitimat en l’existència d’una relació contractual.                        

Si la targeta regal s’ha adquirit a través de la nostra pàgina web, General Optica sol·licitarà el teu nom de pila per incloure’l en la comunicació que es faci al receptor de la targeta regal.   

Si ets receptor d’una targeta regal adquirida a través de la nostra pàgina web, General Optica tractarà les teves dades de contacte (correu electrònic) i identificatives (nom) que ha facilitat el comprador de la targeta. Aquestes dades es tracten exclusivament per enviar la targeta regal i, en cap cas, General Optica no en pot fer ús per a cap altra finalitat diferent. En cas que no facis servir la targeta regal o que la cedeixis a una altra persona, les teves dades s’esborraran en un termini de 3 anys des de la recepció de l’e-mail.

Clients registrats al nostre web  

Si vols comprar a través del web, t’has de donar d’alta com a usuari i facilitar el teu nom, cognom, DNI o document equivalent, i també la informació de contacte.     

T’oferim diferents mitjans de pagament, incloent-hi la possibilitat de finançar productes. Per fer el pagament dels productes que compris, podem comunicar les teves dades a proveïdors de serveis de pagament, entitats bancàries i, si decideixes finançar un producte, a l’entitat responsable del finançament.              

El registre al web es manté actiu després que hagis fet la compra, de manera que tindràs una fitxa de client que es podrà consultar també a les botigues.

La fitxa de client et permet accedir a l’historial de les compres que has fet, obtenir una còpia de les factures dels productes comprats i fer diverses operacions. Entre d’altres operacions, a través del teu perfil:

  • Pots revocar el consentiment a comunicacions comercials quan vulguis o activar-ne la recepció.
  • Pots modificar les teves dades de contacte (per exemple, afegir una nova adreça de lliurament o de facturació, o un altre número de telèfon).

Quan et registris com a usuari, disposaràs d’unes credencials d’accés (nom d’usuari i contrasenya). Ets responsable de custodiar-les adequadament. No les comuniquis a tercers i posa’t en contacte amb nosaltres immediatament si sospites que algú ha pogut accedir al teu perfil escrivint a [email protected].

El registre també està disponible per als usuaris sense necessitat de fer cap compra. Per exemple, et pots registrar per tenir accés a la teva fitxa de client creada en una botiga General Optica. D’aquesta manera, podràs obtenir una còpia de les factures o dels resultats de les graduacions visuals que t’hagin fet.   

Per motius de seguretat, si ja ets client de General Optica, només et pots registrar per accedir a la fitxa de client fent servir les mateixes dades de contacte que hagis facilitat en una de les nostres botigues. Per confirmar la teva identitat, t’enviarem un codi de verificació al telèfon mòbil. Tingues en compte que es podria denegar el registre en els casos següents:

  • Si no ens facilites correctament el nom, cognoms i DNI o document identificatiu equivalent.
  • Si facilites informació de contacte diferent de la que vas comunicar a la botiga (un altre e-mail o número de telèfon).

Si et plau, revisa curosament els camps quan emplenis el formulari de registre.                

En tot cas, el registre i la compra de productes a través del web no estan permesos a menors de 16 anys.

Trucades telefòniques al Servei d’Atenció a Clients          

En cas que truquis per telèfon al nostre Servei d’Atenció a Clients, una locució t’avisarà en cas que la trucada es gravi. La informació que reps en aquesta locució es complementa amb el contingut d’aquesta política.

Emmagatzemem les gravacions durant un període màxim de tres anys, durant els quals es poden fer servir per tramitar reclamacions, consultes i incidències comunicades, garantir la seguretat d’aquestes consultes i la qualitat del nostre Servei d’Atenció a Clients.                  

Amb qui compartim les teves dades?

En primer lloc, com t’hem explicat, les teves dades es comparteixen entre totes les botigues pròpies i franquiciades de la nostra xarxa, amb la finalitat de prestar-te un servei uniforme i estar disponible per a tu a tot arreu on arriba la nostra xarxa. Els usuaris de les botigues només accediran a les teves dades en la mesura que això sigui necessari. Pots consultar un llistat actualitzat de les nostres franquícies i sucursals a Espanya a https://www.generaloptica.es/ca/botigues

Disposem de diferents proveïdors que ens ajuden a fer la nostra feina. Per exemple: empreses que fabriquen lents graduades per encàrrec, empreses que distribueixen lentilles, empreses distribuïdores de muntures d’ulleres, etc. Com a norma general, quan intercanviem informació amb aquests proveïdors fem servir dades pseudonimitzades. Això vol dir que juntament amb una comanda de lents graduades no figura el nom del client al qual correspon, sinó una referència interna, de manera que el proveïdor no sap per a quina persona està fabricant un producte.

A més de tot això, en algunes de les nostres botigues tenim proveïdors que ens presten serveis especials, com ara: RetinaLyze, serveis de lliurament de paqueteria, etc.

En cas que ens demanis alguns d’aquests serveis especials, les teves dades es faran arribar al proveïdor corresponent amb indicació del teu nom i cognom o altres circumstàncies rellevants.

Finalment, és possible que haguem de comunicar les teves dades a terceres empreses com ara bancs, entitats financeres o entitats gestores de mitjans de pagament per gestionar adequadament la teva compra o servei. En cas que financis una compra, les teves dades personals (com a norma general, nom, cognom, producte i preu que es vol finançar es comuniquen a l’entitat responsable del finançament, que es regeix per les seves pròpies condicions d’ús i política de privacitat, amb la finalitat d’iniciar els tràmits de l’operació de finançament.                            

 

En quins casos podem tractar dades dels teus familiars o de terceres persones relacionades amb tu?     

Podem tractar dades personals dels teus familiars o de terceres persones relacionades amb tu en els supòsits següents:  

  • Si ets titular d’una targeta Privilege pots designar altres persones com a beneficiàries de la targeta perquè puguin accedir a alguns dels avantatges del Programa Privilege. En tot cas, serà el mateix interessat qui faciliti les seves dades a General Optica per donar-se d’alta com a beneficiari.
  • En cas de menors de 16 anys dels quals siguis pare o tutor (per als quals sol·licitis algun servei o compris algun producte).
  • Si compres una targeta regal, tractarem les dades bàsiques del receptor de la targeta.

Garanties en el tractament de dades d’infants (menors de 16 anys)

General Optica no dirigeix els seus productes o serveis directament a infants, tot i que disposa d’una àmplia gamma de productes i serveis de salut visual i auditiva per al públic infantil.

En el cas dels menors de 16 anys, per la pròpia seguretat de l’infant i per protegir millor els seus drets, ens adrecem sempre a un adult autoritzat. Això vol dir, per exemple, que no venem productes a menors de 16 anys, i tampoc no enviem SMS al telèfon d’un infant recordant una cita ni li remetem correus electrònics promocionals.                                      

Tots els menors de 16 anys (tret que estiguin emancipats legalment i així ho acreditin) apareixen vinculats a la fitxa a un adult responsable, que pot ser el pare, la mare, el tutor/a o una persona autoritzada degudament per ells.                        

Les comunicacions, tant operatives com promocionals, si s’han acceptat, s’envien sempre a l’adult. De la mateixa manera, les factures s’emeten, com a norma general, a nom seu i no al del menor de 16 anys.                

Un menor de 16 anys pot tenir assignats dos adults responsables, que no poden veure la informació de l’altre (per exemple, un dels adults no pot consultar els productes i serveis facturats a l’altre, el domicili o l’adreça, sense la seva autorització).                

Si et plau, tingues en compte que, quan un menor de 16 anys no vingui a una botiga de General Optica acompanyat d’un dels pares, ens reservem la possibilitat de sol·licitar informació addicional a l’adult acompanyant (per exemple, una autorització de qualsevol dels pares o un document que acrediti que ostenta la condició de tutor legal). 

En tot cas, els majors de 14 anys poden sol·licitar per si mateixos i sense representants l’accés a les dades i la resta de drets que enumerem en l’últim punt d’aquesta política.

Ets més gran de 16 anys?

Els nostres productes no s’adrecen específicament a menors d’edat, però tenim molts clients joves i, de vegades, tenim ofertes especials per a ells. Si ets més gran de 16 anys, encara que no siguis major d’edat pots consentir que es tractin les teves dades personals tu mateix si presentes el DNI. Si vols, pots demanar que t’enviem informació amb ofertes i descomptes. Tingues en compte que, en aquest cas, podrem elaborar un perfil de client basat en la informació que ens facilitis, per enviar-te ofertes personalitzades.             

Recorda que els serveis de la nostra pàgina web no estan disponibles per a menors de 16 anys. No et pots registrar ni fer cap compra a través de la pàgina.     

Durant quant de temps conservem les dades?

Si ets un client habitual, mantindrem actiu el teu historial complet (des que vas venir per primera vegada a un dels nostres establiments) per poder-te atendre adequadament i sempre que no ens demanis el contrari (consulta l’apartat “Els teus drets”).                

En cas que no facis compres de productes o serveis habitualment, eliminarem el teu historial d’acord amb les nostres polítiques internes de conservació de dades. Tingues en compte que de vegades les dades s’han de conservar per complir obligacions legals de General Optica (atendre garanties, complir obligacions fiscals, etc.). En cap supòsit, les dades no es conserven durant més de 15 anys des de l’última visita que facis a les nostres botigues. El perfil d’usuari s’elimina automàticament després d’aquest període.

Drets  

D’acord amb la normativa vigent de protecció de dades, pots exercir diferents drets:          

  • Sol·licitar accés a les teves dades i obtenir-ne una còpia.
  • Demanar que es rectifiquin o se suprimeixin en alguns casos.
  • Oposar-te a l’elaboració de perfils personalitzats.
  • Sol·licitar-nos limitar el tractament de les teves dades.
  • Demanar la portabilitat de les dades que ens has facilitat quan mantens un contracte amb nosaltres.

En tot moment, si has consentit que se t’enviïn comunicacions comercials, tens dret a revocar aquest consentiment i deixarem d’enviar-te ofertes. General Optica et reconeix, a més, el dret de presentar una reclamació al DPO en cas que consideris que s’ha fet un tractament incorrecte de les teves dades de caràcter personal. La reclamació s’investigarà de manera confidencial i rebràs una resposta del nostre DPO.                

Per exercitar els teus drets, et pots posar en contacte amb nosaltres a través d’aquests mitjans:

  • A través del teu perfil de client al nostre web, a la secció “El meu compte”.
  • Sol·licitant-ho en qualsevol botiga.
  • A través del telèfon d’atenció a clients 900 626 626.
  • Per correu electrònic a [email protected]
  • Adreçant-nos una carta per correu postal a l’adreça: ctra. de l’Hospitalet, núm. 147, Cityparc, edif. Amsterdam, de Cornellà de Llobregat (08940 Barcelona), a l’atenció del delegat de protecció de dades de General Optica.

 

No cal que adjuntis cap còpia del DNI, tot i que en alguns supòsits podem demanar-te informació addicional per acreditar la identitat o localitzar-te en les nostres bases de dades (per exemple, si hi ha dues persones amb el mateix nom o no figura el correu electrònic des del qual ens contactes associat a cap client).                  

En qualsevol cas, com a afectat o interessat, pots presentar les reclamacions que consideris oportunes a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es).