Política de Privacitat

General Optica, SA ha redactat la Política de privacitat següent per informar-te del tractament que fa de les teves dades personals cada vegada que compres un producte, fas servir algun servei o, simplement, ens demanes informació.

Si vols fer-nos qualsevol consulta o demanar informació addicional, posa’t en contacte amb el/la nostre/a delegat/ada de Protecció de Dades (o Data Protection Officer).

Qui és el responsable de les dades que facilites?

General Optica, SA (“General Optica”), amb domicili a la ctra. de l’Hospitalet, núm. 147 –Cityparc, edif. Amsterdam–, Cornellà de Llobregat (08940 Barcelona), gestiona una xarxa de botigues pròpies i franquícies, líder en el mercat espanyol.

Cada vegada que vagis a una botiga pròpia o a una de les nostres franquícies, General Optica adquireix el compromís de prestar-te el mateix servei amb uns alts estàndards de qualitat. Utilitzar la nostra xarxa de botigues té avantatges per a tu.

Per fer-ho possible, totes les botigues tenen accés a una base de dades comuna de clients, de la qual són responsables General Optica i les botigues franquiciades. Has de tenir en compte que les botigues franquiciades són persones jurídiques independents de General Optica.

  • General Optica s’ha encarregat de desenvolupar la infraestructura tècnica a través de la qual es gestiona la base de dades comuna. També és la responsable última d’atendre l’exercici dels drets, fent les modificacions corresponents en aquesta base de dades.
  • Las franquícies recullen dades dels clients i possibles clients que s’acosten als locals, i accedeixen a la base de dades comuna sempre que calgui per atendre un client.

A més, cada franquícia pot disposar de fitxers propis (per exemple, un fitxer relatiu a comptabilitat, facturació, vigilància de seguretat...), tractat amb les seves pròpies aplicacions i sota la seva exclusiva responsabilitat.

Si visites una botiga franquiciada de la xarxa General Optica, rebràs informació sobre el nom complet de la persona jurídica, diferent a General Optica, que tractarà les teves dades personals.

Delegat/ada de Protecció de Dades (Data Protection Officer o DPO)

General Optica ha designat un DPO amb el qual pots contactar a través d’aquests canals: per correu electrònic, a l’adreça [email protected], o per correu postal, a la ctra. de l’Hospitalet, núm. 147 –Cityparc, edif. Amsterdam–, Cornellà de Llobregat (08940 Barcelona).

El nostre DPO està a la teva disposició per atendre qualsevol dubte o consulta que tinguis relacionada amb aquesta Política de privacitat o amb el tractament de les dades personals per part de General Optica.

El nostre DPO exerceix les seves funcions de manera independent i sense rebre instruccions de General Optica o de les franquícies. Per això, també pots presentar reclamacions davant del DPO, si consideres que els teus drets no han estat atesos correctament o que estem utilitzant les teves dades de manera inapropiada.

Quina mena de dades tractem?

Les dades que recollim depenen del servei o producte que ens demanis i de la forma en què contactis amb nosaltres.

  • Com a norma general, recollim dades identificatives i de contacte de tots els clients (correu electrònic, nom, cognoms, adreça, telèfon, DNI, data de naixement, etc.). Són les dades que fem servir, per exemple, per avisar-te que hem rebut la comanda o per facturar.
  • Quan ens facis una petició concreta o ens demanis informació sobre un producte o servei, sense ser client nostre, recollirem les dades necessàries per atendre la teva petició, que generalment serà el nom i el correu electrònic si et poses en contacte amb nosaltres a través del web, o el nom i el telèfon si ho fas a través d’una botiga física.
  • Tractem dades de salut, quan ens calguin per prestar un servei relacionat amb la teva salut visual o auditiva.
  • De vegades, et demanarem que ens facilitis dades relatives a aficions, gustos, hàbits o entorn familiar. Aquestes dades gairebé sempre són opcionals (tret que tinguin alguna rellevància per avaluar la teva salut visual o auditiva). Quan les recollim de manera opcional, les utilitzem per fer-te arribar promocions adequades al teu perfil.
  • Si tens un compte d’usuari a la nostra pàgina web, tractarem el nom d’usuari i la informació sobre les accions i els accessos que facis a l’àrea de clients.

Per a què fem servir les teves dades? Què en legitima el tractament?

Utilitzem les teves dades amb la finalitat principal de gestionar la prestació d’un servei o de vendre’t un producte que ens has demanat. Aquest tractament està legitimat (i) en la relació contractual o precontractual que mantinguem amb tu i (ii) en la necessitat de tractar informació relacionada amb la teva salut per portar a terme la prestació sanitària que necessites. Així, podem utilitzar les dades per:

  • Gestionar una compra o un servei que ens demanes. Això inclou accions com: emetre una factura, graduar la visió, encarregar unes lents a mida, etc.
  • Atendre les garanties dels productes que adquireixes a les botigues de la xarxa General Optica.
  • Facilitar-te l’accés a la secció de clients de la nostra pàgina web.

A més, hi ha una sèrie de tractaments que només portem a terme si has donat el teu consentiment:

  • Elaborar perfils senzills de les aficions, els gustos i els hàbits de compra que tens. De vegades, per elaborar els perfils, recorrem a anàlisis i informació de tercers (informació estadística i sociodemogràfica d’origen públic facilitada per les entitats legalment acreditades).
  • Enviar-te ofertes especials, descomptes i promocions que et poden interessar.
  • Enviar-te la nostra newsletter (només ho fem a qui ens demana aquest servei).

El teu consentiment es dona sempre d’una manera activa, a través de la Declaració de consentiment que trobaràs a la nostra pàgina web o que et lliuraran en qualsevol botiga física (normalment, et demanarem que la signis donant el teu consentiment en un dispositiu electrònic; pots obtenir una còpia del document signat demanant-lo al personal de la botiga). Si ens demanes determinats serveis relacionats amb la teva salut visual i auditiva, rebràs informació del professional sanitari que t’atengui i hauràs de signar una autorització prèvia (consentiment mèdic informat) per als productes següents: lents de contacte, audiòfons i pròtesis oculars. El consentiment mèdic informat és una autorització per sotmetre’t i/o rebre atenció sanitària o el servei que requereixis, no una autorització per tractar les teves dades personals. No el confonguis amb el consentiment que demanem per a accions promocionals i enviament d’ofertes comercials.

Clients Privilege

Els clients que tenen la targeta Privilege es beneficien de condicions especials. Per atendre-les, de vegades necessitem tractar informació addicional.

Tractem les dades dels clients Privilege per atendre la prestació dels serveis especials que s’ofereixen dins de les condicions d’ús de la targeta. Atès que entre aquestes condicions s’inclouen ofertes especials i l’obtenció de xecs de descompte, si compres la targeta Privilege rebràs comunicacions específiques per a clients Privilege, que són necessàries per al compliment correcte de les obligacions que assumim amb tu.

No obstant això, sempre pots renunciar al dret de rebre aquestes comunicacions. Has de tenir en compte que, en aquest cas, no rebràs un xec de descompte (l’hauràs de recollir en una botiga) ni estarem obligats a enviar-te informació sobre ofertes específiques o comunicacions relacionades amb les condicions i la mecànica del programa Privilege.

Amb qui compartim les teves dades?

Primerament, tal com t’hem explicat, les teves dades es comparteixen entre totes les botigues pròpies i franquiciades de la nostra xarxa, amb la finalitat de prestar-te un servei uniforme i estar a la teva disposició en tots els llocs on arriba la nostra xarxa. Els usuaris de les botigues només accediran a les teves dades si ho necessiten. Pots consultar un llistat actualitzat de les nostres franquícies a www.generaloptica.es.

Tenim diversos proveïdors que ens ajuden a fer la nostra feina. Per exemple: empreses que fabriquen lents graduades per encàrrec, empreses que distribueixen lentilles, empreses distribuïdores de muntures d’ulleres, etc. Com a norma general, quan intercanviem informació amb aquests proveïdors utilitzem dades pseudonimitzades. Això vol dir que en una comanda de lents graduades no figura el nom del client a qui correspon, sinó una referència interna, de manera que el proveïdor no sap per a quina persona està fabricant un producte.

A més, en algunes botigues disposem de proveïdors per prestar serveis especials, com ara Retinalyze.

En cas que ens demanis alguns d’aquests serveis especials, les teves dades es transmetran al proveïdor corresponent indicant-hi el teu nom i cognom i/o altres circumstàncies rellevants.

Per acabar, és possible que haguem de comunicar les teves dades a terceres empreses com bancs, entitats financeres o entitats gestores de mitjans de pagament per gestionar adequadament la compra que has fet o el servei has demanat.

En quins casos podem tractar dades de familiars teus o de terceres persones relacionades amb tu?

Podem tractar dades de familiars teus o de terceres persones relacionades amb tu en els supòsits següents:

  • Si ets titular d’una targeta Privilege, pots designar altres persones com a beneficiaris de la targeta perquè puguin accedir a alguns dels avantatges del programa Privilege. En aquest cas, serà la persona interessada qui faciliti les seves dades a General Optica per donar-se d’alta com a beneficiari.
  • En menors de 16 anys dels quals siguis el pare o tutor (per als qui demanis algun servei o compris algun producte).

Tens més de 16 anys?

Els nostres productes no estan adreçats específicament a menors d’edat, però tenim molts clients joves i, de vegades, oferim promocions especials per a ells. Si tens més de 16 anys, encara que no siguis major d’edat, pots consentir el tractament de les teves dades personals per tu mateix si presentes el DNI. També tens la possibilitat de demanar que t’enviem informació sobre ofertes i descomptes. Has de tenir en compte que, en aquest cas, podrem elaborar un perfil de client en funció de la informació que ens facilitis per enviar-te ofertes personalitzades.

Durant quant de temps conservem les teves dades?

Si ets un client habitual de les nostres botigues, et mantindrem actiu l’historial complet (des que vas venir per primera vegada a un dels nostres establiments) a l’efecte d’atendre’t adequadament, i sempre que no ens demanis el contrari (consulta l’apartat següent “Els teus drets”).

Si no compres productes ni serveis habitualment, procedirem a eliminar el teu historial d’acord amb les nostres polítiques internes de conservació de dades. Has de tenir en compte que de vegades cal conservar les dades per complir amb obligacions legals de General Optica (atendre garanties, complir amb obligacions fiscals, etc.). En cap cas, les teves dades no es conservaran durant més de 10 anys des de l’última vegada que hagis visitat una de les nostres botigues.

Els teus drets

D’acord amb la normativa vigent de protecció de dades, pots exercir diversos drets:

  • Demanar l’accés a les teves dades i obtenir-ne una còpia.
  • Demanar que es rectifiquin i/o se suprimeixin en alguns casos.
  • Oposar-te a l’elaboració de perfils personalitzats.
  • Demanar-nos que limitem el tractament de les teves dades.
  • Demanar la portabilitat de les dades que ens has facilitat quan mantens un contracte amb nosaltres.

General Optica et reconeix, a més, el dret de presentar una reclamació davant del DPO, si consideres que s’ha fet un tractament incorrecte de les teves dades de caràcter personal. Aquesta reclamació s’investigarà confidencialment i rebràs resposta del nostre DPO.

Per exercitar els teus drets, et pots posar en contacte amb nosaltres a través d’aquests mitjans:

  • Demanant-ho en qualsevol botiga.
  • Trucant al telèfon d’atenció a clients 900 626 626.
  • Enviant un correu electrònic a [email protected], adjuntant-hi el DNI escanejat.
  • Adreçant-nos una carta per correu postal a: ctra. de l’Hospitalet, núm. 147 –Cityparc, edif. Amsterdam– de Cornellà de Llobregat (08940 Barcelona). A/A Delegat de Protecció de Dades de General Optica, adjuntant-hi una fotocòpia del DNI.
  • A través de l’àrea privada de client del nostre web.

En qualsevol cas, com a afectat o interessat, pots presentar les reclamacions que consideris oportunes davant de l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es).

Data d’actualització: 9-4-2019